Ferie 19-22.02.2024 Dzień 4 Powrót/Ludźmierz

Nadszedł czas wyjazdu z pięknego Zakopanego. Podziękowaliśmy serdecznie Siostrom Boromeuszkom za noclegi i pyszne posiłki oraz życzliwość. Wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej i ruszyliśmy w drogę. Ostatnim punktem wyjazdu było Sanktuarium Matki Bożej Królowej Podhala w Ludźmierzu. Pierwszy kościół ludźmierski był pierwszym w ogóle katolickim kościołem na Podhalu, a sanktuarium założyli cystersi z… Jędrzejowa. W Ludźmierzu uczestniczyliśmy we Mszy świętej, którą celebrowali nasi księża. Po Eucharystii siostra urszulanka opowiedziała nam historię tego miejsca. Każdy z nas przeszedł przez Bramę Wiary i uderzył w dzwon, który symbolizuje radość Ewangelii i naszą odpowiedzialność za przekaz wiary. Wszyscy szczęśliwie wróciliśmy do parafii. Wielkie dzięki kierujemy też do pani Anity, która bezpiecznie przewoziła nas z punktu A do punktu B.

Ferie 19-22.02.2024 dzień 3 Kulig

Po powrocie ze szlaku zjedliśmy pyszny obiad i chwilę odpoczęliśmy. Następnie duchowo się umocniliśmy przeżywając Eucharystię, której przewodniczył ks. Dawid. Po Mszy świętej udaliśmy się na kulig do Zębu. Choć śniegu nie było, to doskonała atmosfera rekompensowała braki. Powozami ruszyliśmy w drogę. Podziwialiśmy przepiękną panoramę Zakopanego, rozświetlonego lampami i neonami. Pochodnie dodawały wyjątkowości. Po kuligu czekało na nas ognisko z kiełbaskami i góralska biesiada z kapelą oscypkami i innymi smakołykami.

Ferie 19-22.02.2024 dzień 3 Polana Rusinowa i Wiktorówki

Trzeciego dnia wybraliśmy się na górski szlak. Z Wierchu Poroniec udaliśmy się na Rusinową Polanę (ok. 1250 m npm). Po ok. godzinie marszu byliśmy już na miejscu. Niektórzy ostatnie metry nawet pokonali na kolanach. Trafiliśmy na doskonałe warunki. Dużo słońca i mnóstwo śniegu. Przepiękne widoki. Na Polanie nie zabrakło bitwy na śnieżki, zabawy na śniegu i zachwycania się tymi pięknymi chwilami. Z Polany Rusinowej ruszyliśmy w dalszą drogę i po 10 minutach byliśmy już na Wiktorówkach. Tam w małej, drewnianej kaplicy znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr. Tutaj w 1860 r. Marysi Murzańskiej ukazała się Matka Boża. Po chwili modlitwy ruszyliśmy w dalej do Zazadni.

Ferie 19-22.02.2024 dzień 2

Drugiego dnia udaliśmy się na lodowisko. W drodze zatrzymaliśmy się, aby podziwiać majestatyczny szczyt-symbol: Giewont. Dla niektórych był to pierwszy raz na łyżwach, dlatego nie brakowało upadków, a przy tym dużo zabawy i uśmiechu. Trening czyni mistrza i już po kilku upadkach dawaliśmy sobie radę coraz lepiej. Po południu w kaplicy sióstr boromeuszek uczestniczyliśmy we Mszy świętej. Po Eucharystii podzieliliśmy się na dwie grupy. Podczas gdy jedna korzystała z dobrodziejstw Term Chochołowskich, druga wjechała kolejką na Gubałówkę, skąd podziwiała nocne widoki na Zakopane.

Ferie Zakopane 19-22.02.2024 dzień 1

Ferie zimowe… A to oznacza kolejny wyjazd Służby Liturgicznej naszej parafii na zimowisko. 19 lutego wyjechaliśmy z parkingu przy kościele. W pierwszym dniu wycieczki naszym głównym celem był Kraków. Zwiedziliśmy królewską katedrę na Wawelu-miejsce koronacji i pochówku królów Polski. Jej oficjalna nazwa to bazylika archikatedralna św. Stanisława i św. Wacława. W centralnym miejscu znajduje się konfesja z relikwiarzem św. Stanisława, głównego patrona Polski. Przez jego wstawiennictwo modliliśmy się o pomyślność dla naszej Ojczyzny i parafii. Zwiedziliśmy krypty z grobami królów Polski, bohaterów narodowych oraz twórców. Obejrzeliśmy także najsłynniejszy dzwon w Polsce-Zygmunta. Kolejnym punktem był House of attractions, gdzie mogliśmy zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości, poczuć jak średniowieczni łucznicy, a także z bliska przyjrzeć się życiu motyli.